Позакласна робота

ПОДОРОЖ ОКЕАНОМ МАТЕМАТИКИ І ІНФОРМАТИКИ.
 
Предмет математики настільки серйозний, що не варто пропускати нагоду зробити його трохи цікавішим.

Блез Паскаль


МЕТА.
Ø Підвищити рівень математичної культури учнів.
Ø Розвивати творчі й інтелектуальні здібності дітей, інтерес до математики та інформатики, самостійність і наполегливість.
Ø Виховувати вміння працювати в групах, почуття відповідальності.


ü  Карта подорожі.
ü  Макети кораблів.
ü   Картки, плакати із завданнями.
ü   Папір, маркери.
ü  Музична апаратура.
ü  Дві вудочки.


І-й ведучий. Сьогодні у нас розпочинається подорож Математичним океаном. Просимо екіпажі піднятися на палуби своїх кораблів.
ІІ-й ведучий. Зустрічайте команду корабля “                 ” та команду корабля “                 ”.

/Команди шикуються на сцені./

І-й ведучий. Екіпажі готові до плавання? Підняти прапори кораблів!

/Під музику піднімають прапори/

ІІ-й ведучий. Займіть ваші місця у кают-компаніях своїх кораблів і через кілька хвилин ми вирушаємо в цікаве і далеке плавання.
І-й ведучий. Перед вами карта подорожі. Ми відправляємося з країни Шкільляндії через Бурхливе море і побуваємо у Царстві чисел, “сядемо” на рифи, відвідаємо Таємничий острів, Країну геометричних фігур, зустрінемося з корсарами.
ІІ-й ведучий. Трішки порибалимо, побуваємо на Острові мистецтв і Лагідним морем повернемося до Шкільляндії. Під час подорожі ви зустрінетеся з різними перешкодами, і вам доведеться показати всі свої знання та вміння, щоб подолати їх.
І-й ведучий.  За вашою подорожжю буде спостерігати і оцінювати ваші досягнення екіпаж “морських вовків” на субмарині “Летючий голандець”: капітан ...
Виставте бали за оформлення прапору корабля.
ІІ-й ведучий. З командами своїми

Сміливці капітани

Прямують в знань безмежні
Бурхливі океани.

І-й ведучий. Хоч плавати нелегко
Через моря наук,
Знання вам допоможуть,
Як рятувальний круг.

ІІ-й ведучий. Приготуйтесь! На кораблях піднімають вітрила! Курс – через Бурхливе море.
І-й ведучий. Я читаю запитання командам, за правильну відповідь – 1 бал. Запитання екіпажу “                 ”:
                                1.             Яке найменше натуральне число? /1/
                                2.             Що довше: катет чи гіпотенуза? /Гіпотенуза/
                                3.             Квадрат числа 17. /289/
                                4.             Що більше: 1 л чи 1 дм3? /Однакові/
                                5.             Скільки секунд у годині? /3600/
                                6.             Найдавніший прилад для лічби. /Пальці/
                                7.             130=? /1/
                                8.             Що більше: третина чи половина? /Половина/
                                9.             Як називається прямокутник з рівними сторонами? /Квадрат/
                              10.           У якої тварини завжди при собі є гроші? /У свині, п’ятак/

Запитання екіпажу “                 ”:
                                1.             √100=? /10/
                                2.             Як називаються компоненти при додаванні? /Доданок, доданок, сума/
                                3.             Чому дорівнює сума суміжних кутів? /1800/
                                4.             Яка площа більша: 1 а чи 1 га? /1 га/
                                5.             Що спільного у рівняння і дерева? /Корінь/
                                6.             Знайдіть значення виразу 54:0. /Вираз не має смислу/
                                7.             Одна з найпростіших геометричних фігур, що не має ніяких вимірів? /Точка/
                                8.             Квадрат числа 15? /225/
                                9.             Чи може у трикутнику бути два прямих кути? /Ні/
                              10.           Скільки горобець зробить кроків за сім років? /Ніскільки, він стрибає/

ІІ-й ведучий. Поки судді підводять підсумки, ми подорожуємо далі Бурхливим морем.
І-й ведучий. Дме холодний вітер, і з густих хмар починає падати перший сніг.
/Пісня “Перший сніг”/
ІІ-й ведучий. Слово “морським вовкам”.
І-й ведучий. Попутний вітер із силою ... балів дме у вітрила команді корабля “        ”, а з силою ... балів екіпажу корабля “     
Вдалої подорожі!
ІІ-й ведучий. Перед нами – царство чисел. У цій чудовій країні мешкає багато різних жителів. Ось поважні Натуральні числа, які оселилися в цій країні першими й пишаютьсясвоїм найдавнішим походженням, адже їх використовують для лічби вже кілька тисячоліть. А між натуральними числами розсипалися різні Дроби.
І-й ведучий. Вони добре знають, що крилатий вислів “потрапити до дробів” ще в давні часи означав, що людина потрапила у скрутне становище. У цій країні багато й інших жителів. Вони пропонують командам пригадати прислів’я та приказки з числами.
ІІ-й ведучий. Починає екіпаж корабля “              ”.
І-й ведучий. Щоб потрапити на Таємничий острів, потрібно обійти рифи-рими, тобто скласти вірші. Рими такі:
Перпендикуляр – удар.
Складна – сама.
Переконались – погрались.
Зрозуміла – нечиста сила.
Мишка – книжка.
Програма – діаграма.
Думка – сумка.
Екран – стакан.
ІІ-й ведучий. Команди працюють протягом музичної паузи.

/Музична пауза. Пісня “Алые паруса/

І-й ведучий. Заслухаємо наших поетів.

/Виступи/

ІІ-й ведучий. А на сумарині “Летючий голандець” все занотовують. Виставте оцінку за вірші.
І-й ведучий. Кораблі обійшли рифи і пристали до Таємничого острова, де аборигени виконували ритуальні танці. І запропонували екіпажам взяти участь у святкуванні.
Виберіть від команд.
Вам  /представникам/ даються слова з пісні, говорити не дозволяється – знімемо 2 бали, ви повинні її малювати, а ваші команди – відгадувати, яка це пісня. За відгадану пісню – 1 бал. За проспіваний уривок з неї - 2 бали.

Уривки пісень: “За 4 моря” і “Ой, на горі 2 дубки”

ІІ-й ведучий. На хвилях математики ми наближаємося до Країни геометричних фігур. Нас зустрічають мешканці цієї країни. До вас поспішають Прямокутники і Квадрати, Ромби й Паралелограми, Коло і Круг. А Трикутники прийшли великою сім’єю. Яких їх тільки немає! Гострокутні й прямокутні, рівнобедрені й рівносторонні, різносторонні й тупокутні! Кожній команді вони пропонують свої задачі. Хто швидше?
 І-й ведучий. Завдання 1. Поділити прямокутник двома лініями так, щоб утворилося 2 трикутники і 2 п’ятикутники. За правильну відповідь – 1 бал.
ІІ-й ведучий. Завдання 2. Відгадайте ребуси. За правильну відповідь – 1 бал.
І-й ведучий. “Летючий голандець”, повідомте загальну кількість балів.
ІІ-й ведучий. На горизонті з’явилися кораблі з чорними вітрилами. Це – пірати.

/Пісня про піратів. Бабушка-піратка розсипає геометричні фігури./

І-й ведучий. Яку кількість фігур зберете – стільки ж балів і отримаєте.
ІІ-й ведучий. Пригоди та тривале плавання виснажили наших героїв. Щоб добре попоїсти потрібно трішки порибалити. Хто більше зловить! За кожну рибку – 1 бал

/Рибалять/

І-й ведучий. Але це ще не все! Запрошуються по 2 болільники від команд. На кожній рибці написані слова, пов’язані за змістом з інформатикою. Їх по черзі читають матроси з кожної команди, а вболівальникам потрібно продовжити фразу. За правильну відповідь – 1 бал. Якщо відповідь не правильна, то мають право відповісти болільники суперників і отримати додатково бал своїй команді.

Слова на рибках:
1.     Системний ... (блок).
2.     WEB ... (сторінка).
3.     Електронна  ... (пошта).
4.     Компакт ... (диск).
5.     База ...(даних).
6.     Робочий ... (стіл).
7.     Мій ... (комп’ютер).
8.     Жорсткий ...(диск).
9.     Графічний ... (редактор).
10.                Прикладна ... (програма).
11.                Реальність ... (віртуальна).
12.                Піратська ... (копія).
13.                Курсор ... (миші).

ІІ-й ведучий. Подивіться, а на субмарині підняли перископ. Всевидяче око не спить. Шановні, назвіть загальний рахунок.

І-й ведучий. Поки наші мандрівники рибалили і готували страви кораблі збилися з курсу. Відшукувати шлях їм доведеться по зорям. Для вас звучить пісня “Изучай меня” . Слухайте уважно текст. Потім дасте відповідь на питання.
/Звучить пісня/

ІІ-й ведучий. Дайте відповідь на питання: “Скільки разів повторилася фраза “Изучай меня по звездам” у цій пісні?” (4) – 1 бал.
І-й ведучий. Капітани зорієнтувалися по зорях і покладають курс, а допомагають їм у цьому лоцмани. Запрошуємо лоцманів від команд.

/Показуха/
ІІ-й ведучий. Потрапити до Острова мистецтв могли тільки розумні, кмітливі, винахідливі, відважні мореплавці. І ось наших мандрівників зустрічає чарівна острів’янка запальним танцем.

І-й ведучий. Капитан, капитан, улыбнитесь –
      Ведь улыбка – это флаг корабля.
      Капитан, капитан, подтянитесь –
      Только смелым покоряются моря.
Як ви вже здогадалися, зараз конкурс капітанів. Прошу капітанів підійти до мене. Ви, напевне, не раз бачили в новинах, що у ведучих злегка рухаються зрачки, коли вони промовляють текст. І, напевне, думали, що це від хвилювання. Але це не так. Зрачки рухаються відтого, що ведучі читають телетекст, який знаходиться у них перед очима на моніторі. Ваше завдання швидко, чітко і виразно прочитати телетекст /спочатку один, потім другий/. “Морські вовки” оцінюють ваш експромт.
Ситуація така. Зустрілися двоє друзів. І почали розпитувати, один одного про справи. От один і говорить, що хотів, як Ньютон, з допомогою яблук відкрити якийсь закон.
Телетекст 1.  Раз пішов я в яблука по сад. В шелесті щось як забур’янить, гавкотиння як засобачить, я тин через плиг, упав та й біжу. А у тебе як діла?
 Телетекст 2.  У-у-у, дела моща. Ща один фитиль такое сморозил! Подкатывает к шкету. Дай, говорит, велик погонять. Сел и почесал. А тут училка… Он давай выпендриваться. Варежку разинул да ка-ак  дерябнется! Училка чуть не скатушек, но вся укатка-то, что велик гикнулся! Во ржачка! Клёво, да?

ІІ-й ведучий. Шановні судді! Виставте бали капітанам.
І-й ведучий. Наша подорож наближається до кінця. Залишилося перетнути Лагідне море. Ваше завдання: продовжити освідчення в коханні, використовуючи терміни математики та інформатики.
Початок освідчення. Коли перпендикуляр вашого погляду опустився на площину мого серця ...

/Музична пауза. Пісня “Лёлик”.
 Конкурс з болільниками “4 стільці”/
ІІ-й ведучий. Прошу зачитати освідчення.
Оцінки командам за цей конкурс.
І-й ведучий. Ось із-за обрію з’явилися береги Шкільляндії. Який же вітрильник перший пристане до берега? Слово має екіпаж “Летючого голландця”.


Немає коментарів:

Дописати коментар